Veelgestelde vragen

Wanneer u volledige toegang tot fagron.nl wilt, kunt u zich registreren voor het aanvragen van een account. Dit is uitsluitend bedoeld voor beroepsbeoefenaars in de zorg. Vervolgens wordt een formulier getoond waarin wij om de benodigde informatie vragen. Per e-mail wordt u op de hoogte gehouden van de status van uw aanvraag.

Als u uw wachtwoord bent vergeten klik dan rechtsboven op de knop 'Inloggen'. Klik onder de inlogvelden op ‘Wachtwoord vergeten’ om een nieuw wachtwoord aan te vragen.

Het aanmaken van een nieuw wachtwoord kan alleen digitaal via de website, niet via onze Customer Service.

Aan uw webaccount is een e-mailadres gekoppeld, u kunt deze bekijken via 'Mijn account'. Wanneer u het getoonde e-mailadres wilt wijzigen, dan kan dit alleen door deze wijziging aan ons door te geven via debiteurenbeheer@fagron.nl. Wij veranderen uw e-mailadres dan in het systeem.

Uw wachtwoord kunt u aanpassen via de site. Zorg eerst dat u ingelogd bent, zodat u rechtsboven kunt klikken op 'Mijn account'. Vervolgens kunt u onder ‘Mijn accountoverzicht’ onderaan klikken op ‘wachtwoord wijzigen’.

  • Via het menu ‘Ons assortiment’ of via het zoekvenster kunt u artikel opzoeken. Vervolgens kunt u het aantal bepalen en kiezen voor 'Toevoegen'. Uw artikel wordt toegevoegd aan uw winkelwagentje.

  • Via uw vaste bestellijst. Ga naar uw winkelmandje en kies voor de optie ‘Vaste bestellijst toevoegen’. Selecteer de gewenste bestellijst en klik op de knop ‘Toevoegen’. De artikelen uit uw lijst worden automatisch toegevoegd aan uw winkelwagentje.

  • Via ‘Mijn account’ kunt u uw orderhistorie raadplegen. Hier kunt u eerder gedane bestellingen terugvinden. Onderaan de order vind u de rode knop ‘Opnieuw bestellen’. Als u hierop klikt worden de artikelen uit die order nogmaals in uw winkelwagentje geplaatst.

In uw winkelwagentje kunt u eventueel nog wijzigingen aanbrengen door aantallen te veranderen of producten te verwijderen.

Controleer eerst of u bent ingelogd op de webshop. Ziet u rechtsboven naast het winkelwagentje ‘Mijn account’ staan, dan bent u correct ingelogd.Zo niet, klik op ‘Inloggen’.

Kunt u het product vervolgens nog niet vinden. Probeer dan onze Ad hoc & VTGM bestelmodule voor het aanvragen van Ad hoc bereidingen. De knop naar de Ad hoc & VTGM bestelmodule kunt u vinden in het menu onder ‘Ons assortiment’.

Voor repeterende bestellingen raden wij u aan vaste bestellijsten aan te maken. Dit kan u veel tijd schelen. Maak bijvoorbeeld een bestellijst aan met indifferente crèmes en zalven als u die met regelmaat bij ons bestelt.

Maar hoe stelt u zo'n vaste bestellijst samen? Selecteer de gewenste artikelen en voeg deze toe aan uw winkelwagentje. In uw winkelwagentje kunt u klikken op ‘Opslaan als vaste bestellijst’. Geef de bestellijst een duidelijke omschrijving mee en alle artikelen uit uw winkelwagentje worden ook als vaste bestellijst opgeslagen.

Bij volgende bestellingen kunt u de artikelen uit uw vaste bestellijst eenvoudig toevoegen aan uw bestelling. Ga hiervoor naar uw winkelwagentje en kies voor de optie ‘Vaste bestellijst toevoegen’.

Selecteer de gewenste bestellijst en klik op de knop ‘Toevoegen’. De artikelen uit uw lijst worden automatisch toegevoegd aan uw winkelwagentje. In uw winkelwagentje kunt u eventueel nog wijzigingen aanbrengen door aantallen te veranderen of producten te verwijderen.

Informatie over bestellen en bezorgen kunt u vinden op de pagina Bestellen en Bezorgen.

De verzendkosten worden automatisch berekend, afhankelijk van uw ordergrootte en verzendwijze. Hierdoor heeft u voordat u uw order verstuurt, altijd inzicht in de verzendkosten.
Per e-mail ontvangt u direct na uw bestelling een orderbevestiging. Uw openstaande order kunt u vervolgens na inlog bekijken in de webshop onder ‘Mijn account’ – ‘Mijn orderhistorie’. Staat uw zojuist verstuurde bestelling hier niet tussen, dan is uw bestelling waarschijnlijk niet bij ons aangekomen. Neemt u voor de zekerheid contact op met onze afdeling Customer Service.

Uw openstaande order kunt u na inlog bekijken ‘Mijn account’ – ‘Mijn orderhistorie’. Klik de betreffende order aan en u ziet op het eerste tabblad de verwachte leverdatum van uw bestelling. Ook ziet u hier direct welke producten binnen de order eventueel in backorder staan. Deze producten worden z.s.m. nageleverd.

Op korte termijn wordt ook Track & Trace geactiveerd, waardoor u zelf de verzending van uw order kunt volgen.

Let op, koelkast producten worden niet op vrijdag verzonden i.v.m. het tussenliggende weekend. Deze producten worden, indien voorradig, op de eerst volgende werkdag verzonden.

De belastingdienst eist van leveranciers met betrekking tot de levering van “Precursoren voor verdovende middelen” een aantal administratieve handelingen en leveringsvoorwaarden waaraan Fagron als leverancier moet voldoen.

Vergunning

Als eerste voorwaarde dient u te beschikken over een vergunning voor het op opslag hebben, het vervaardigen, voorhanden hebben of in de handel brengen van precusoren van verdovende middelen.

Eindgebruikersverklaring

Ten tweede dient Fagron in het bezit te zijn van een door de afnemer ondertekende eindgebruikersverklaring. De nog niet ondertekende eindgebruikersverklaring wordt per bestelling per fax verzonden naar de klanten tegelijk met de orderbevestiging.

Alvorens er tot uitgifte over gegaan wordt dient de ondertekende eindgebruikersverklaring in het bezit te zijn van Fagron. Ook dient deze ondertekende eindgebruikersverklaring gekopieerd te zijn op het briefpapier van de afnemer. De ondertekende eindgebruikersverklaring wordt 2 x gekopieerd. 1 x ten behoeve van onze eigen administratie en 1 x (origineel) voor het versturen samen met de picklist.

Om bijsluiters en andere documenten te vinden in de webshop, dient u eerst in te loggen. Vervolgens zijn er twee manieren om documenten te raadplegen:

1. Op de productpagina zelf. Als u iets naar benden scrolt ziet u naast het tabblad ‘Specificaties’ ook een tabblad ‘Documenten’. Op het tabblad ‘Documenten’ vindt u alle documentatie van het betreffende product.

2.In uw orderhistorie. U kunt eenvoudig documenten, zoals bijsluiters en analysecertificaten, bekijken van geleverde producten. Ga hiervoor naar ‘Mijn account’-‘Orderhistorie’. U treft hier een overzicht van recente bestellingen. Als u een order opent, ziet u twee tabbladen. Op het eerste tabblad staat informatie over uw bestelling en op het tabblad ‘Documenten’ treft u alle documentatie behorende bij de producten in die bestelling.

Naar aanleiding van diverse vragen uit de markt over de bewaartermijn van grondstoffen na openen kunnen wij u mededelen dat Fagron de houdbaarheid van haar producten garandeert tot de datum die op de verpakking staat.

Het Globally Harmonised System van de Verenigde Naties (VN-GHS) beschrijft criteria voor de indeling en etikettering van chemische stoffen en mengsels op basis van hun gevaareigenschappen. Dit systeem moet de huidige diversiteit aan regelgeving vervangen. Het voornaamste doel van dit nieuwe systeem is:

  • het overeenstemmen van de aanduiding van chemische stoffen/substanties over de hele wereld;
  • het garanderen van een hoog beschermingsniveau voor de gezondheid van mens en milieu;
  • het beschermen van het vrije handelsverkeer van chemische stoffen en mengsels.

Fabrikanten en importeurs van chemische stoffen en mengsels moeten de indeling en etikettering van de producten die zij op de Europese markt brengen aanpassen aan de EU-GHS verplichtingen. Dit betekent dat de huidige gevaaraanduidingen op de Fagron grondstoffenpot met de oranje vlakken, samen met de R + S zinnen zullen verdwijnen. Deze zullen volledig vervangen worden door de nieuwe symbolen in ruitvorm.

Dat kan onder bepaalde voorwaarden. Om een goede afhandeling mogelijk te maken dienen te retourneren artikelen vooraf telefonisch bij Fagron te worden aangemeld bij onze Customer Service.

Meer informatie over ons retourbeleid kunt u vinden op de pagina ‘Retouren’.

Mogelijk is een product (tijdelijk) niet leverbaar en wenst u een alternatief te bestellen. U kunt dan uw backorder laten vervallen door dit per e-mail door te geven via verkoop@fagron.nl. Onze afdeling Customer Service zal het bestelde product dan voor u annuleren en, indien gewenst, het alternatief voor u bestellen.
Op onze website bieden wij inzicht in de verwachte leverweek van uw backorders. Log eerst in op de website en klik rechtsboven op 'Mijn account'. Uw accountpagina wordt geopend met aan de linkerkant het menu-item 'Mijn backorders'. U treft hier een overzicht van uw backorders en ziet, indien bekend, de verwachte leverweek van het betreffende product.
Bezig met laden…
Bezig met laden…